hana123654

معرفی کتاب تغذیه و تربیت کودک

1401/5/2 16:18
نویسنده : hana
210 بازدید
اشتراک گذاری

درباره ی کتاب :

این کتاب نوشته ی دکتر بنیامین اسپاک، ترجمه ی زهرا سید عرب و آناهیتا حمیدی است.

این کتاب حاصل تجربه ها و بررسی های یکی از مختصصان سرشناس و ارزشمند بیماری های کودکان است که در روانشناسی و امراض روانی اطفال نیز فعالیتی شایانی داشت. او ، برای آگاهی والدین، پنهانی ترین مسائل کودک را با زبانی خوب بیان می کند.

این اثر یکی از کتاب های راهنمای بسیار با ارزش برای هر پدر و مادری است و خواندن آن به همه ی والدین و کسانی که در آینده بچه دار خواهند شد توصیه می شود تا با آگاهی و درک بیشتری از کودکان خود مراقبت و آنان را تربیت کنند.

این کتاب شامل بیست و سه فصل است که مباحث آن می تواند به مراقبت های کودکان به والدین کمک کند.

در این کتاب سعی شده است بدون استفاده از زبان خاص پزشکی، بیماری ها شرح داده شود زیرا در صفحات آخر آن واژه نامه ی اصطلاحات پزشکی آورده شده است.

بخشی از کتاب :

کودک در یک سالگی

طرز رفتار با کودک :

یک سالگی سن هیجان انگیزی است و کودک در بسیاری از موارد در حال تغییر است ، از جمله غذا خوردن، درک او از دنیا چه می خواهد بکند، احساساتش در مورد خود و دیگران ، استفاده از فرصت هایش.

وقتی کوچک و ناتوان بود ، شما هر جا که می خواستید او را می گذاشتید، اسباب بازی هایی را به او می دادید که به نظر شما مناسب بود، غذاهایی را به او می خوراندید که به نظر شما بهترین بود. بیشتر اوقات او میل داشت که شما امر و نهی کنید و به پذیرفتن آنچه شما انجام می دادید راغب بود.

در یک سالگی این وضعیت پیچیده تر می شود. او اکنون گویا تشخیص می دهد که دیگر تا ابد بچه مامانی نیست، بلکه انسانی با عقاید و خواسته های خودش است.

در 15 تا 18 ماهگی رفتار کودک شما نشان می دهد او به مرحله ای رسیده است که آن را بیکار نشستن خطرناک می نامند ، یک اصطلاح تهمت آمیز، زیرا 2 سالگی گرچه پر تب و تاب است، سن واقعا عالی و هیجان انگیز است وقتی شما پیشنهادی می دهید که با آن موافق نیست، احساس می کند باید اظهار وجود کند بنا بر مقتضیات طبیعتش است. این شروع فرایندی است که فردگرایی نامیده می شود و او به تدریج اختیار دار خودش می شود.

دوران ماه عسل با شما یا دست کم قسمتی از آن پایان یافته است، چون دیگر در برابر تحکم شما باید مبارزه بکند. بنابراین با عمل یا حرف ، حتی با آن که چیزی یا کاری را دوست داشته باشد، پاسخ نه می دهد.

درباره ی دکتر بنیامین اسپاک :

بنیامین اسپاک متخصص اطفال بود که کتاب تغذیه و تربیت کودک را منتشر کرد .او یک دانشمند در زمینه ی روانکاوی و پزشک کودکان اهل ایالات آمریکا است. او اولین پزشک کودک در خصوص مطالعه روانکاوی ، تلاش کرد نیازهای طبیعی کودک و همچنین خانواده را درک کند. عقاید اسپاک درباره ی محافظت از کودک باعث شد تا چندین نسل از والدین، محبت و مهربانی بیشتری نسبت به کودکان خود داشته باشند و با کودکانشان به صورت یک شخصیت فردی رفتار کنند.

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (0)

niniweblog
تمامی حقوق این صفحه محفوظ و متعلق به hana123654 می باشد