hana123654

معرفی کتاب 101 بانوی فوق العاده ای که جهان ما را تغییر دادند

1401/5/8 11:56
نویسنده : hana
924 بازدید
اشتراک گذاری

درباره ی کتاب :
کتاب پیش رو نگاهی نو به زندگی بانوان موفقی دارد که هر کدام به نوعی در جای جای این جهان نقشی را ایفا کرده و تاثیرگذار بوده اند.
شناخت این زنان برجسته در عرصه های پزشکی، ریاضیات، هوا فضا، هنر ، موسیقی، ادبیات و ... چراغ راه و امید بخش دختران سرزمینم خواهد بود.

بخشی از کتاب :

هنر بخشی از انسان بودن است که شامل هنر های بصری مانند نقاشی ، عکاسی ، فیلم ، هنر های ادبی مثل رمان ، شعر و نمایشنامه و همچنین هنر های نمایشی می شود هنر در تمام اشکالش به ما کمک می کند تا هویتمان را کشف و احساسات و ایده های بزرگمان را بیان کنیم.
هنرمندان بزرگ می توانند مرد یا زن باشند، اما در بسیاری از فرهنگ ها موفقیت برای مردان آسان تر است. نویسندگان زن گاهی آثارشان را برای خوانده و چاپ شدن ، با نام مردانه منتشر می کردند. مثال نام واقعی جورج الیوت ( مری آن ایوانس ) بود

جین آستین
جین آستین از قرن نوزدهم یکی از محبوب ترین رمان نویسان انگلستان بوده است. از روی برخی آثارش مثل غرور و تعصب و اِما چندین بار فیلم و سریال ساخته شده است. سخنان طنزآمیز جین زندگی زنان در طبقات متوسط و بالا را توصیف کرد و حقایقی را آشکار کرد که مربوط به امروزه هم می شود.
 

نینا سیمون
خواننده، نوازنده و فعال حقوق مدنی
نینا سیمون با نام تولد یونیس کتلین ویمون اهل کارولینای شمالی آمریکا بود. مادرش خادم باپتیست یکی از فرقه های مسیحیت و پدرش نگهبان و واعظ بود نینا وقتی شروع به نواختن ارگ در کلیسای مادرش کرد، فقط سه سال داشت.

https://baratbooks.ir/wp-content/uploads/2022/07/101-banoye-gogholadeh-1.jpg


 

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (0)

niniweblog
تمامی حقوق این صفحه محفوظ و متعلق به hana123654 می باشد