hana123654

تاثیر روانشناسی کتاب رنگ آمیزی

1401/3/28 16:06
نویسنده : hana
272 بازدید
اشتراک گذاری

درباره ی تاثیرات آن:

کتاب رنگ‌آمیزی بزرگسالان با کارکردهای روحی و جسمی می‌تواند بسیار مفید باشد. برای بعضی از افراد تنش، مشکلات خواب و استرس بسیار آسیب زا هستند. به کار بستن روشی مثل رنگ‌آمیزی در این افراد، مشکلاتی از جمله وسواس فکری و عملی، عصبی بودن، استرس و افسردگی، پرخوری و مواردی مثل اعتیاد به الکل و کنترل خشم و عصبانیت را بهبود می‌بخشد.

فعالیتی مثل رنگ‌آمیزی کتاب در بزرگسالان مواردی از جمله عصبی بودن ، استرس و تنش را کم می کند که از طریق افزایش تمرکز صورت می گیرد. به این ترتیب رنگ‌آمیزی و تمرکز روی این فعالیت به مغز این اجازه را می‌دهد تا استراحت کند.

تأثیرات روانی رنگ آمیزی و کتاب های رنگ آمیزی :

1. رنگ‌آمیزی، خود به خود ما را به دنیای آرام و شاد کودکی باز می‌گرداند. این احساس ، استرس و اضطراب را از ما دور می کند و تاثیر زیادی در آرامش روح و روان دارد.

2. رنگ‌آمیزی نکات مثبت ذهنی و فکری فراوانی برای ما دارد. درک کردن جزئیات و رنگ کردن اشکال سبب ایجاد حس خوب و احساس شادی در افراد می‌شود.

3. رنگ‌ کردن هر دو نیمکره راست و چپ مغز را به کار می‌گیرد. زمانی که ما به، استفاده از مداد یا به کارگیری رنگ ها فکر می‌کنیم در واقع در حال کار کردن روی حل مسائل هستیم که همین کار مهارت ما شکوفا می کند.

4. رنگ‌آمیزی کتاب بزرگسالان یک شیوه برای تمرین دقت و توجه است که ویژگی خوبی برای بهبود افراد بیمار محسوب می‌شود.این کار به ما کمک می‌کند تا فکرهای مثبتی که داریم را جایگزین فکر های منفی کنیم و از وجود آنها لذت ببریم و  عصبانیت و خشمی را که زمان درمان را بیشتر می‌کنند را کاهش دهیم. 

یادتان باشد هدف شما از رنگ‌آمیزی چه رسیدن به آرامش باشد، چه از بین بردن استرس یا برای تفریح و بازی باشد لازم است که یک مکان راحت و معلوم برای انجام این کار مشخص کنید. حتما لازم نیست این مکان  یک جای ساکت و آرام باشد، اگر این مکان آرام باشید بهتر است.

کتاب رنگ آمیزی با نقش های ماندالا:

ماندالا جدول هندسی است که مورد استفاده در ادیان بودا و هندو بوده که از آن به عنوان نمادی برای جهان هستی از آن استفاده می کردند. سرچشمه ی ماندالا از دین هندو بوده که حتی در آیین بودا هم مورد استقبال قرار گرفته است. ماندالاها دایره‌هایی هستند که برای تمرکز بر خود و یافتن آن در درون انسان ها هستند.شکل های هم قرینه هندسی ، نقش و نگار‌ها، ریزه‌کاری‌ها، نمادها و... همه آن ها در نهایت به سوی مرکز رفته به دلیل اینکه مرکز محل رسیدن اشیا و تمرکز است. 

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (0)

niniweblog
تمامی حقوق این صفحه محفوظ و متعلق به hana123654 می باشد