hana123654

درباره ی کتاب های کامیک

1401/4/2 13:40
نویسنده : hana
409 بازدید
اشتراک گذاری

درباره ی کتاب های کمیک

کمیک (Comics) به عبارت دیگر داستان مصور به مجموعه تصاویری که کنار هم چیده شده‌اند و داستانی را تشکیل داده اند گفته می‌شود. تفاوت داستان ها و کمیک ها در این است که، کمیک ها یک داستان را توسط تصاویر و متن ها روایت می‌کنند. همانطور که می‌دانید برخی از فیلم ها و سریال ها و شخصیت ها از روی کمیک ها ساخته شده‌اند. یک کمیک از اجزایی مانند : 

قاب‌بندی
ابرهای دیالوگ متن و شخصیت‌
همچنین برای ساخت یک روایت مصور نیاز به نوشتن، طراحی کردن و رنگ‌آمیزی است.

توضیحات عناصر کتاب های کمیک:

یک صفحه‌ی کمیک از بخش‌هایی تشکیل شده است که باعث می‌شود این سبک از کتاب‌ها و مجلات خاص شوند. این بخش‌ها به شرح زیر است:

۱) پنل‌ها: پنل‌ها بخش‌هایی هستند که تصاویر در آن‌ها کشیده و جای گذاری می‌شود.

۲) حباب‌های گفت‌وگو: حباب‌ها قسمت هایی هستند که گفت و گو های شخصیت‌های داستان در آن‌ها نوشته می‌شوند. نکته ی مهم کتاب های کمیک این هست که آن ها را به زبان گفتار عامیانه می نویسند.

۳) آنوماتوپیا: آنوماتوپیا در کمیک‌ها نقش صداها و آواها را بازی می‌کنند، یعنی یک صدا به صورت متن نوشته می‌شود یا لغاتی که معانی آن‌ها یک نوع صدا است، مثلاً صدای شلیک گلوله به شکل بَنگ نوشته می‌شود، یا معنی کلمه “splash” در زبان انگلیسی می‌شود صدای شرُ شُر آب.
۴) جعبه‌های متن: جعبه‌های متن چند کاربرد دارند. در بعضی از آن‌ها زمان یا مکان و در برخی دیگر دیالوگ‌هایی گفته می‌شود که شخص گوینده در آن پنل حضور ندارد.

خرید کتاب کمیک پاندای کونگ فو کار...

تاریخچه کمیک ها :

کمیک در بسیاری از کشورها و فرهنگ ها نفوذ کرده است و در نقاط مختلف تفاوت هایی هم دارد.

بعضی از دانشمندان این اعتقاد را دارند که اولین کمیک مربوط به نقاشی های غار لاسکو می‌باشد که قدمت آن حدود هفده هزار سال است.

کمیک در آمریکا، اروپای غربی و ژاپن تقریبا تا اواسط سده بیستم اوج گرفت و طرفدان خود را پیدا کرد. کمیک ژاپنی یا مانگا مربوط به سده سیزدهم می‌ باشد. و کمیک امریکایی ابتدا به صورت داستان مصور در روزنامه ها و سپس به صورت مجله های مصور به چاپ رسیده شد.

انتشارات آثار برات خرید انواع کتاب 

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (0)

niniweblog
تمامی حقوق این صفحه محفوظ و متعلق به hana123654 می باشد